Americký řetězec restaurací rychlého občerstvení zvýšil ve druhém čtvrtletí tržby více, než se čekalo. Firma těžila z prodeje na internetu, uvádění nových produktů na trh a z vyšších cen. Čistý zisk se ale vinou růstu nákladů snížil o 46 procent na 1,19 miliardy dolarů (téměř 29 miliard Kč), i když i ten překonal odhady. Podnik to uvedl ve svém dnešním sdělení.
Americké restaurace tváří v tvář vyšším nákladům na pracovní sílu a na přísady zvyšují ceny pizzy a hamburgerů. Tržby se zatím drží, i když se spotřebitelé potýkají i s vyššími cenami plynu a každodenních potřeb.
Celkové náklady ve druhém čtvrtletí vzrostly o 25 procent na 4,01 miliardy USD, což zatížilo čistý zisk, který se snížil téměř na polovinu. Činí 1,60 USD na akcii, ve stejném období loni to bylo 2,95 dolaru na akcii.
Celosvětové tržby v provozovnách otevřených alespoň jeden rok stouply o deset procent. Očekávalo se, že se zvýší jen o 6,5 procenta.
McDonald's vykázal náklad 1,2 miliardy dolarů související s prodejem jeho ruských aktivit kvůli ruské válce na Ukrajině. V zemi měl 850 provozoven a zaměstnával tam 62.000 lidí.