Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Proč Twitter není Facebook

Proč Twitter není Facebook

27.04.2016 12:10
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Twitter včera přestavil svoje další kvartální výsledky. To jak dopadly, asi nemusíme příliš komentovat, když se akcie Twitteru v after-market doslova „rozsypala“ o 13,46 % na 15,36 USD. Čímž se zase blíží svému minimu, které leží na 13,91 USD. Již delší dobu se pohybuje také pod cenou v IPO, za kterou vstupovala na trhy (26 USD za akcii).

Sociální síť Twitter většina finančních analytiků doslova pranýřuje za neschopnost generovat reklamní příjmy, za neschopnost rychle nabírat nové uživatele a v tom shonu a spěchu, který na finančních trzích panuje, zapomínají na jeden zásadní a fundamentální rozdíl mezi opěvovaným Facebookem a zatracovaným Twitterem.

Twitter není Facebook. Facebook je prakticky pro každého a Twitter je jenom pro někoho. Posuďte sami. Na Facebooku můžete psát neomezeně dlouhé příspěvky, zakládat komunity, sdílet fotografie a videa, zakládat události, hrát hry nebo milovat kdejaký spotřební nesmysl a být jeho fanoušek. Každý si tam najde něco.

Twitter byl od počátku stavěn s jinou filozofií. Kouzelný tweet, do té doby neznámá věc, může mít jen 140 znaků. Twitter přišel také s hashtagy, neboli vytvořil jakési témata, která následně Facebook okopíroval. Twitter byl a je hodně svobodomyslný v tom, že můžete sledovat, koho chcete. Spojení je jednostranné. Nepotřebujete potvrzení z druhé strany, abyste si mohli číst příspěvky dalších lidí. Naopak je také jednoduché ostatní blokovat, pokud vás obtěžují. Naprosté mistrovství na Twitteru tkví v tom, umět komunikovat srozumitelně právě ve zmíněných 140 znacích a ještě třeba přidat odkaz.

A tady přesně začíná asi klíčový rozdíl, nad Twitterem musíte přemýšlet. Úspěch neuděláte s roztomilou fotkou vaší kočky. Twitter je intelektuálně náročnější svět než Facebook. A tento intelektuálně náročnější svět je i chytřejší a nekliká na reklamu tak často, jak by se akcionáři líbilo.

Pravdou je, že sám jsem si na vlastní kůži vyzkoušel, že cílení reklamy není tak úplně dokonalé. Jednak to může být chyba marketéra, nebo to může být chyba na straně Twitteru nebo to je prostě a jen důsledek svobodomyslnosti Twitter, kde si každý můžete tvořit témata nebo-li hashtagy jak chce a z jakýchkoliv důvodů chce. Čímž se stěžuje marketérům pozice, aby dosahovali relevantnosti reklamy.

Twitter se v současné době také používaná jako „hlásná trouba“ politiků, novinářů nebo společností. V kostce řečeno – těch co mají co říct. Můžete přes něj také sledovat revoluce, války, olympijské hry a stává se respektovaným zdrojem informací. Bylo zjištěné, že leckteré informace se můžete dozvědět z Twitteru rychleji než z tradičnějších médií.

Já osobně vnímám Twitter ještě jako filter toho podstatného v digitálním světě, který přetéká obsahem. Sleduji jen autority v určitých oborech, a pokud ty označí něco jako zajímavé, pravděpodobně to bude opravdu zajímavé. Filtruji tak podstatný a nepodstatný obsah.

Twitter se může stát obětí svého vlastního unikátního nastavení a audience, která na něj dochází a myslí to s jeho používáním vážně. Negativní reakcí se dočkal Twitter jak na možnost prodloužení tweetů na více jak 140 znaků, taktéž se příliš kladného přijetí nedostalo ani novému navrhovanému řazení příspěvků. Aktuálně jsou zprávy řazeny surově chronologicky, tak jak časově po sobě následují. Twitter to chce změnit a prioritizovat řazení tweetů podle důležitosti měřeno tím, kdo to říká a jakou odezvu (engagement) daná zpráva získala v počtu „retweets“ a „likes“ (původně favorite).

Poslední dobou se Twitter snaží změnit. Přišel s Periscopem, který byl pozitivně přijat veřejností a novinářskou skupinou uživatelů. Obecně si bere za vzor Facebook, ale nemůže změnit svoje základní stavební kameny jako je délka tweetu a řazení.

Osobně si myslím, že Twitter je velmi silný ve schopnosti komunikace one-to-many a toho by se měl více chopit a monetizovat například prostřednictvím firemních profilů. Zaručit firmám placený vyšší dosah i pro organické tweety, prémiové služby nebo vylepšené profily pro firemní komunikaci.

Současné reklamní formáty asi zatím nejsou tou dojnou krávou, kterou měly představovat. Chápu, že marketéři musí být štěstím bez sebe, když mohou zacílit sledující svého úhlavního nepřítele. Tuto možnost Twitter umožňuje, ale znovu narážíme na stejný problém, kdo na reklamu klikne, když už sleduje pravděpodobně z dobrého důvodu konkurenční společnost.

Uvidíme jak se Twitteru bude nadále dýchat mezi mlýnskými kameny uživatelů, akcionářů a samotného managementu a jestli se mu nakonec povede vybruslit z nezáviděníhodné situace.


Čtěte více:

Twitter není podle studie spolehlivým ukazatelem výsledků voleb
17.02.2016 8:51
Říká se, že v politice platí, že jakákoli publicita je dobrá publicita...
Spor FBI vs. Apple graduje - stanovisko zaujmul Google, Facebook, Twitter a Whatsapp
23.02.2016 16:38
Začalo to docela vážným problém. Střelec v San Bernardinu měl mobil od...
Twitter zvýšil počet uživatelů, tržby skončily pod odhady (after market -13,5 %)
27.04.2016 9:08
Americké internetové společnosti Twitter se v prvním čtvrtletí podařil...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
31.08.2024
9:30Víkendář: Daly (Fed) míní, že monetární politiku je třeba upravit, reálné neutrální sazby odhaduje kolem 1 %
30.08.2024
22:01Wall Street v závěru týdne konečně opět zabrala  
17:48Zhoršení cyklického makroekonomického prostředí v příštích letech?
16:58Wall Street odstartovala růstově. Nvidia se odrazila, strmě stoupá Intel  
16:35Stanovisko MF ČR k pokračování windfall tax v roce 2025: Mimořádné příjmy dosud nepokryly mimořádné výdaje, dividenda ČEZ mimořádná není
15:59ČNB: Dluhy českých domácností v červenci stouply na téměř 2,32 bilionu Kč
15:42Ukrajina chce zastavit transport ruské ropy přes ropovod Družba, zásobování Česka není podle Mero ohroženo
15:40Řídíte se strategií 60/40? Vyměňte dluhopisy za komodity, říkají stratégové BofA
14:43Výstava a online aukce uměleckých děl Artslimit probíhá od 2. do 22. září a nabízí díla od 19. století až po současnou tvorbu
13:55Key Square Capital: V určitém smyslu Spojené státy nyní připomínají rozvíjející se ekonomiky
12:15ČEZ, a.s.: Vnitřní informace - ČEZ stanovil cenu emise dluhopisů vázaných na udržitelnost
12:12Perly týdne: Růst akcií podle Citi a Morgan Stanley, Evropa chce hybridy a zlato a ropa podle Goldman Sachs
11:58Inflace v eurozóně v srpnu zpomalila na 2,2 procenta
11:26Jan Bureš: Oživení pokračuje, brzdí ho dál průmysl
10:58Závěr týdne je bohatší na data, akcie drží směr vzhůru  
10:36V Německu přibylo lidí bez práce, nezaměstnanost vzrostla na 6,1 procenta
10:31Jakub Seidler: Česká ekonomika vzrostla ve 2Q meziročně o 0,6 pct. Spotřeba domácností zaostala za očekáváním
9:12Rozbřesk: Inflace v eurozóně potvrdí zářijový “cut” ECB
8:53ČEZ plánuje nabídku udržitelných dluhopisů, Nvidia jedná o zapojení do OpenAI a futures jsou smíšené  
6:22Invesco: Holubice křičí. Fed hlasitě signalizuje zářijové snížení sazeb

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data