Největší pivovarnická skupina na světě, (31,5 EUR, -1,85%) InBev NV, končí třetí čtvrtletí roku se ziskem nad konsensem, když kombinace nákladových úspor a vyšších tržních cen piva dokázaly převážit efekt klesajících tržeb značek Budweiser a Bud Light, uvedla společnost prodávající své aktivity ve východní Evropě včetně České republiky investiční společnosti CVC Capital Partners (více ZDE).
Zisk AB InBev před splátkou úroků, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA) dosáhl za čtvrtletí 3,55 miliardy dolarů proti konsensus Reuters 3,52 miliardy USD. Pivovarnická skupina očekává, že v posledním letošním čtvrtletí dosáhne podobného meziročního nárůstu. Čistý zisk hodnotou 1,55 miliardy USD překonal tržní konsensus dle Bloomberg na úrovni 1,39 miliardy dolarů.
Prodeje piva klesly ve čtvrtletí firmě globálně o 3,3 procenta, nižší byly ve všech regionech kromě brazilského trhu. Pokles se tak zdvojnásobil proti -1,5 % ve druhém čtvrtletí roku. Nárůst tržního podílu v Brazílii a Argentině byl podkopán poklesem tržeb v Evropě i USA. Dodávky na americký trh poklesly ve 3Q o 5,1 %, do západní Evropy pak o 3,3 % v čele s poklesy na trzích Belgie a Německa. Výrazně hlubší dvouciferný pokles dodávek však InBev zaznamenal ve střední a východní Evropě, kde pokles dosáhl 16,8 procenta a zejména pak na ruském trhu, kde překročil pětinu a navíc se na něm očekává další zvýšení daní z piva.
Ke zlepšení marží InBev vedla přísná kontrola nákladů spolu s pozitivními efekty loňského převzetí americké jedničky . Belgický InBev získal americkou společnost za 52 miliard dolarů a vytyčil cíl dosáhnout díky tomu za tři roky úspor 2,25 miliardy dolarů. Mezi hlavní značky skupiny nyní patří Budweiser, Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma.
Konkurenční (1658 GBp, -0,84%) zaznamenal za pololetí do konce září pokles odbytu o jedno procento. Světové trojce (30,64 EUR, -0,41%) se objem prodeje snížil ve třetím čtvrtletí o 4,7 procenta a čtvrtému Carlsbergu klesl o pět procent. Všechny velké skupiny však co do zisku těžily rovněž z růstu cen a snižování nákladů.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)