Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
V Evropě nelze vyrábět cenově dostupné elektromobily. Stellantis se proto poohlíží po Indii

V Evropě nelze vyrábět cenově dostupné elektromobily. Stellantis se proto poohlíží po Indii

24.11.2022 12:38
Autor: Redakce, Patria.cz

Stellantis, mateřská společnost Fiatu, dospěla k závěru, že v současné době nelze v Evropě vyrábět cenově dostupné elektromobily a hledá proto levnější výrobu na trzích, jako je Indie, řekl novinářům generální ředitel.

Pokud bude Indie se svou základnou nízkonákladových dodavatelů schopna splnit cíle společnosti v oblasti kvality a nákladů do konce roku 2023, mohla by tím otevřít dveře pro export elektromobilů na další trhy, řekl Carlos Tavares, generální ředitel skupiny, mezi jejíž značky patří rovněž Peugeot a Chrysler. "Evropa zatím není schopna vyrábět cenově dostupné elektromobily. Velkou příležitostí pro Indii by tedy byla možnost prodávat kompaktní vozy s elektrickým pohonem za dostupnou cenu, což by ochránilo ziskovost," řekl Tavares novinářům u kulatého stolu v Indii.

Stellantis masivně investuje do elektromobilů a v nadcházející dekádě plánuje výrobu desítek elektrických modelů. Ale Tavares minulý měsíc varoval, že dostupné elektromobily na baterie přijdou až za pět, šest let. Při své první návštěvě Indie od té doby, co převzal funkci generálního ředitele Stellantis, řekl, že společnost stále pracuje na plánu týkajícím se vývozu elektromobilů z této země a dosud se nepřijala žádná rozhodnutí.

Tavaresova možná sázka na Indii přichází poté, co američtí výrobci automobilů Ford a General Motors opustili tento čtvrtý největší automobilový trh na světě poté, co nedokázali mít zisk a zlomit dominanci japonské Suzuki Motor a jihokorejského Hyundai Motor. Přichází také v době, kdy čínští výrobci elektromobilů pronikají do Evropy a snaží se získat zákazníky cenově dostupnějšími vozy, které již předehnaly většinu zahraničních konkurentů v Číně, největším světovém trhu s elektromobily. Společnost Stellantis je poslední automobilkou, která změnila svou strategii v Číně, kde nyní plánuje být specializovaným hráčem prostřednictvím svých značek Jeep a Maserati poté, co oznámila, že společný podnik Jeep v této zemi vyhlásí bankrot. 

"Mezi Čínou a západním světem roste napětí. To bude mít důsledek, pokud jde o obchod. Mocnost, která má příležitosti tuto pozici nejlépe využít, je samozřejmě Indie," řekl Tavares.

Indie, kde Stellantis prodává své značky Jeep a Citroen, představuje jen zlomek jejích globálních prodejů. Tavares ale řekl, že nechce prudce navyšovat objem, místo toho chce pomalu a ziskově růst. První elektromobil který chce v této zemi začátkem příštího roku uvést na trh, je elektrický model kompaktního vozu Citroen C3.

Stellantis vyrábí své vlastní elektromotory a má také plány na výrobu vlastních bateriových článků. V Indii chce Tavares také lokálně nakupovat komponenty pro elektromobily, včetně baterií, aby mohl být konkurenceschopný z hlediska nákladů a ceny. "U elektromobilů je dnes většinou problémem dostupnost," řekl. "Ne technologie."

Zdroj: Reuters


 

Čtěte více:

Stellantis navýšila zisk o 44 procent díky prodeji aut s vysokou marží
28.07.2022 10:01
Automobilka Stellantis v prvním pololetí zvýšila meziročně zisk před ú...
#InvestičníTipy: Výsledková sezóna ve stínu recese
28.07.2022 17:30
Jak se recese promítá do současné výsledkové sezóny? To je hlavní téma...
Automobilkám BMW i Stellantis vzrostly tržby. BMW ale klesl odbyt a Stellantis rostou zásoby
03.11.2022 10:07
Německý výrobce luxusních automobilů BMW ve třetím čtvrtletí zvýšil pr...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
09.06.2024
11:01Víkendář: Podle Kaplana by Fed udělal maximálně taktickou chybu, v ekonomice jsou inflační i dezinflační tlaky
08.06.2024
14:19Aktuální dividendové příležitosti podle zkušené investorky  
9:00Víkendář: Krugman o dosluhujícím čínském ekonomickém modelu, klesajícím riziku inflace v USA a dalším vývoji sazeb
07.06.2024
22:03První snížení sazeb možná až v listopadu, což přineslo negativní reakci trhu  
17:23Stoletý příběh kapitálové intenzity a opakování boomu dvacátých let
16:31Páteční data se netrefila, ale škody na akciích nejsou velké  
15:35Tomáš Vlk: Síla trhu práce jako špatná zpráva - naděje na dřívější pokles úrokových sazeb vadnou  
14:47Perly týdne: Začátek dlouhodobého býčího cyklu a atraktivní hodnotové společnosti
13:38Než otevře Wall Street: GameStop, Lyft, DocuSign  
12:11Reuters: Putin uprostřed války hledí z ruského okna do Evropy na východ
11:44FAO: Světové ceny potravin v květnu pokračovaly v růstu
11:27Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.: Zveřejnění regulatorní informace Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.
11:11Po "úžasných 7" přichází "fantastických 5", nabízí vyšší potenciál zhodnocení a nižší expozici na tech  
10:50Průmyslová výroba v Německu v dubnu překvapivě klesla, export ale vzrostl
9:05Rozbřesk: ECB poprvé snižuje sazby, další kroky však halí nejistota
8:54Trhy zahájí po včerejší ECB utlumeně, Evropa bude volit do Evropského parlamentu  
8:35Největší plátci daně z příjmů za firmy: ČEZ, Škoda Auto, EP Commodities
6:13Technická analýza: Vzestupný trend Synopsys pokračuje, může akcii dostat na nová maxima  
06.06.2024
22:01Nvidia před splitem ztratila, Gamestop opět pod vlivem řvoucího kotěte  
17:40Co dává velkým firmám jejich extrémní podíl na celkové kapitalizaci trhu?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data