Společnost Pilulka Lékárny má za sebou v úvodu letošního roku dosud nejlepší kvartál v historii. V rámci dnešního START Day to uvedl spolumajitel Pilulky Petr Kasa. Pilulka je obchodována na trhu START pražské burzy.
Petr Kasa oznámil, že Pilulka Lékárny dosáhla v prvním letošním čtvrtletí vlastních tržeb 670 milionů korun proti 429 milionům korun o rok zpět, tedy v prvním čtvrtletí roku 2020. Jde o tržby u vlastních aktivit. Partnerské lékárny meziročně klesly z 316 mil. Kč na 298 mil. Kč. „Jako skupina jsme utržili miliardu korun, posilujeme vlastní aktivity na úkor partnerských,“ uvedl k tomu Petr Kasa.
„Extrémně se nám dařilo z pohledu EBITDA marže, meziročně v 1Q21 proti 1Q20 z 2,5 % na 4,9 %. V souladu s tím upravujeme očekávání pro další roky. Čísla 2022 z původního výhledu dosáhneme dle posledních očekávání už letos s vlastními tržbami 2,5 miliardy korun při EBITDA marži 1,6 %, pět miliard korun očekáváme v roce 2024 s EBITDA marží zhruba 4 procenta,“ pokračoval Petr Kasa a zdůraznil, že jde o predikci pro vlastní kanály Pilulky.
Pro letošní rok 2021 plánuje Pilulka v Česku růst v rozmezí 25-30 % na tržbách, celá skupina 30 až 40 % a cílí na kladnou EBITDA. Pilulka hodlá v letošním roce implementovat účetní standardy IFRS a připravit se tak na vstup na hlavní trh pražské burzy.
Petr Kasa v rámci START Day (čas od 1:43:50)
Spolumajitel firmy Martin Kasa v prezentovaném videu uvedl, že Pilulka plánuje každé 2 až 3 roky zdvojnásobit tržby. „Věříme na digitální budoucnost. Většina tržeb lékáren bude online,“ řekl.
Z dalších vyjádření zástupců managementu Pilulky vyplynulo, že firma hodlá v roce 2021 řádově zdvojnásobit kapacitu ve svých logistických centrech a skokově hodlá rozšiřovat službu v zahraničí, v ČR s dodáním stejný den míří z Prahy do dalších měst.
Petr Kasa upozornil, že Pilulka Lékárny v roce 2020 sfúzovala většinu společností v Česku a na Slovensku a koupila zbývající podíl rumunské pobočky. Finanční ředitel firmy David Staněk pak uvedl, že po odečtení nákladů na IPO v roce 2020 Pilulka získala 194 milionů korun a v loňském roce dosáhla kladnou EBITDA marži. „V ČR to bylo kombinací několika faktorů včetně zvýšení hrubé marže i poklesu jednotkových nákladů na marketing,“ uvedl mimo jiné, samozřejmě také s odkazem na prudký růst tržeb.