dnes oznámil revoluční plán na vylepšení své produkce. V jeho rámci testuje automatizovanou výrobu, s jejíž pomocí hodlá produkci posunout blíže koncovým zákazníkům v jednotlivých státech (z doposud dominantních továren v Asii) a dopřát jim tak možnost „customizace“ konečných výrobků. Tím by dobu dodání upraveného produktu měl snížit ze stávajících 6 týdnů. Samotný koncept není nikterak ojedinělý, když například konkurenční tradičně umožňuje customizaci modelových řad bot – pro zajímavost doba dodání je 5 týdnů. Součástí adidasem představeného plánu je i otevření nových obchodů či rychlejší uvádění nových kolekcí. Německý výrobce si slibuje roční navyšování tržeb o vyšší procenta (bez započtení FX vlivů) s průměrným ročním růstem zisku o 15 % namísto původních 7 - 10 %. Společnost zároveň posunula koridor zamýšleného výplatního poměru z původních 20 - 40 % na 30 - 50 %.
Akcie dnes i přesto ztrácí 0,7 % (DAX odepisuje mírně přes procento). Z našeho pohledu totiž dnešnímu oznámení schází pár důležitých informací. Tak například - byl hodně skoupý na slovo v otázce provozní marže. Pouze jednou větou zmínil, že s růstem tržního podílu vzroste síla k expanzi marží a provozní páky. Prvně stojí za zmínku, že „samozřejmá“ podmínka v podobě růstu tržního podílu není zdaleka tak samozřejmá. Především na americkém trhu totiž společnost strádá, když jí vrásky přidělává jak silná konkurence tak slabá golfová divize, na asijských trzích se pak musí připravit na nesmlouvavou bitvu s konkurenční . Za druhé samotný plán na zvýšení provozní páky není s ohledem na posun ke customizaci příliš srozumitelný. Roztříštění výroby do více oblastí a úprava výrobků na míru požadavků zákazníka povede spíše k růstu variabilních nikoliv fixních nákladů. Pro srovnání Adidas hospodáří s provozní marží ve výši 6 % (výhled počítá s posunem do pásma 6,5 - 7 %), zatímco se hodnota pohybuje okolo 14 %. I proto je nevysvětlení provozní páky a poněkud vágní záměr růst rychleji než sektor, a tedy zvyšovat tržní podíl, zklamáním.
Celkově tak odvážné plány postrádají dodatečné informace, pročež si od trhu nedokáží vysloužit většího pozdvižení. Ještě na závěr dodejme, že zprává přichází po více než solidních výsledcích . Trochu tak působí jako snaha zastavit (již tak slábnoucí) momentum amerického konkurenta a přivábit investory zpět k německé značce. Minimálně dnes se to ovšem nepodařilo.