Světová nápojová jednička a světová jednička v péči o tělo, stále silněji vstupující do farmacie, , reportovaly kvartální výsledky. V premarketu oba tituly rostly, úvodu amerického obchodování je ale pozitivní ziskem 1,9 % k 91,5 USD pro Johnson & Johnson, zatímco Coca-Cola o své zisky postupně přišla a ztrácí 0,2 % k 37,8 USD/akcie.
zvýšila kvartální čistý zisk na 2,45 miliardy dolarů či 54 centů na akcii z 2,31 miliardy dolarů či 50 centů na akcii před rokem. Očištěný zisk na akcii 53c vyrovnal konsensus analytiků dle Bloomberg.
Celkové tržby dosáhly 12,03 miliardy dolarů a těsně nedosáhly na konsensus 12,05 mld. USD. Nápojový gigant uvedl, že měnové vlivy působily negativně v rozsahu 2 % tržeb a negativní dopad na ziskovost očekává odtud také na úrovni celého roku. U provozního zisku očekává negativní dopad měnových vlivů na 5-6 % do 4Q13 a na 4 % na úrovni celého roku 2013.
CEO Coca-Coly Muhtar Kent opakovaně hovořil o strategii zvyšování mezinárodních prodejů ve snaze vyvážit potíže v USA, kde firma přistoupila ke snížení cen ve snaze získat zpět zákazníky. Prodané objemy ve čtvrtletí Severní Americe stouply o 2 %, zatímco v Evropě se pokles proti 2Q zpomalil na -1 % z -4 %. Analytička v New Yorku Bonnie Herzog poznamenala, že se s poklesem trhů vyrovnala viditelně lépe, než konkurenti. Na akcie drží doporučení „outperform“. Ve třetím čtvrtletí se firmě dařilo zejména v rozvíjejících se ekonomikách, například v Indii stoupl prodej nápojů značky Coca-Cola o 22 procent. Firma se snaží zvýšit prodej limonád Coca-Cola také na domácím trhu a zavádí menší plechovky a lahve, které by měly lépe odpovídat změnám životního stylu. V celé Severní Americe prodej sycených nápojů zůstal ve třetím kvartálu beze změn, u nesycených nápojů jako čaje nebo džusy ale vzrostl o pět procent.
Coca-Cola vlastní více než 500 značek sycených i nesycených nápojů. Kromě hlavní značky Coca-Cola jí patří například značky Fanta, Sprite, Powerade a Minute Maid. Nápoje prodává ve více než 200 zemích světa.
, celosvětová jednička v péči o tělo, odskakující stále silněji do prodeje farmaceutických přípravků a léčiv, dosáhla ve čtvrtletí čistého zisku 2,98 miliardy dolarů či 1,04 USD/akcie proti výsledku 2,97 mld. USD či 1,05 USD/akcie před rokem. Na úrovni očištěného zisku na akcii předčila úrovní 1,36 USD/akcie konsensus 1,32 USD/akcie. Celkové tržby firma meziročně zvýšila na 17,6 z 17,1 miliardy dolarů. Tržby rostou 11. čtvrtletí v řadě.
Do medicíny J & J vstoupila v roce 2011 skrze produkty ovlivňující srážlivost krve (ředění - Xarelto) či orientované na problém rakoviny prostaty (Zytiga). v této oblasti posiluje, zatímco čistě farmaceutičtí giganti se potýkají s opačným vývojem – odloučil některé divize, se rozdělila, & Co snížila zaměstnanost ve firmě o pětinu.
zlepšila celoroční výhled zisku na akcii na 5,44-5,49 USD oproti svému červencovému výhledu, kde hovořila o 5,40-5,47 USD. Konsensem trhu je 5,46 USD dle Bloomberg.
(Zdroj: , , Bloomberg, CNBC)