Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Ostrá strategie stála TV Nova v polovině února propad prodané reklamy o 60 % (+komentář)

Ostrá strategie stála TV Nova v polovině února propad prodané reklamy o 60 % (+komentář)

01.03.2013 12:01, aktualizováno: 1.3. 12:05

Aktualizováno

Televize Nova, která dosud platila za výrazný zdroj zisku pro mateřskou skupinu CETV (101,5 CZK, -0,88%), letos vytáhla do boje proti stále větším slevám poskytovaným inzerentům a rozhodla se svůj reklamní prostor naopak zdražit. Zatímco za měsíc leden se největší české komerční televizi prodeje reklamy meziročně propadly skoro o 50 procent, v prvních dvou týdnech měsíce února byl podle informací HN propad již skoro 60%. Nova nicméně ode dneška zdražuje svou reklamu ještě víc.

Na začátku letošního roku Nova pod vedením Jana Andruška zdražila podle inzerentů reklamu až o třetinu a odmítla poskytovat svým reklamním klientům obvyklé 10-15% slevy. Nyní i po lednovém propadu prodané reklamy na polovinu, který se podle Hospodářských novin odrazil i ve snížení celkových investic do televizní reklamy o 17 procent meziročně na 1,2 miliardy korun, a 58% propadu za období od 1. do 19. února hodlá Nova zvýšit ceny reklamy zhruba o další pětinu. Dosavadní cenová politika přitom pomohla konkurenční televizi Prima k růstu objemu prodané reklamy za zmíněnou část února o 17 procent.

Inzerenti na TV Nova mají od nového roku dvě možnosti - buď se zavážou k dlouhodobé smlouvě na několik měsíců až rok, a získají záruku nejnižší ceny, nebo mohou podstatně dráž prostor nakupovat na základě měsíčních kontraktů.

„Řada klientů byla na reklamním trhu zvyklá na to, že si každý rok koupí ten samý produkt a bude zase a znova vyžadovat 10-15% slevu. My jsme se rozhodli, že tímto způsobem již dále fungovat nebudeme,“ uvedl v lednu k razantní změně strategie šéf Novy Jan Andruško. K lednovému propadu prodané reklamy na polovinu dodal: „To je situace, kterou jsme přepokládali“. Nová má podle jejího ředitele plný mandát k tomu, aby ceny držela a neustupovala. „Pokud nám klesají prodeje, neznamená to, že se děje něco zásadního, my máme letos v plánu prodat méně reklamy,“ uvedl před měsícem Andruško pro HN. Nová strategie TV Nova podle něho sice může posílit objemy reklamy u konkurence, ale jeho televize chce hájit novou cenovou politiku i nadále.

Deník dnes dále s odvoláním na data agentury Aegis Media píše, že televizní reklama je v České republice aktuálně nejdražší v celém regionu střední a východní Evropy. Dodává, že existují spekulace, že se management CETV snaží snížit hodnotu společnosti, aby tak vytvořil cestu dosud těsně minoritnímu vlastníkovi Time Warner (53,17 USD, -0,26%) s podílem 49,9 procenta k levnějšímu získání majority. Zástupci Novy ale tyto zvěsti kategoricky odmítají.

Skupina CETV se v posledním kvartále loňského roku propadla do ztráty do ztráty 503,1 mil. USD (včetně minorit) - tedy výrazně pod konsensus -103,5 mil. USD, když zaúčtovala jednorázový odpis hodnoty svých aktiv ve výši 522,5 milionů dolarů. Nečekané odpisy CETV vykázané za čtvrtý kvartál zahrnují položku 297,9 milionu dolarů v souvislosti s goodwillem v Bulharsku a České republice a položku ve výši 180,6 milionu dolarů v souvislosti s úplným odepsáním vysílacích licencí v Bulharsku, Rumunsku a na Slovensku.

„Těžká doba vyžaduje odvážné kroky: zvýšení cen za reklamu a zvýšení poplatků za distribuci našich kanálů provozovateli kabelových a satelitních platforem,“ uvedl ve středu po výsledcích CETV generální ředitel Adrian Sarbu.

"Zpráva o poklesu prodané reklamy TV Nova může být pro CETV negativní a zřejmě negativně ovlivní výsledek celé skupiny ve 1Q13," upozornil analytik Patria Direct Tomáš Tomčány. Podle Tomčányho se totiž Nova na celkových tržbách skupiny CETV podílí z jedné třetiny.


(Zdroj: HN, CETV)


Čtěte více:

Andruško (šéf TV Nova) po lednovém poklesu prodané reklamy skoro o 50 % obětuje i celoroční pokles pro vyšší ceny. CETV +6 %
29.01.2013 9:39
Do boje s inzerenty zvyklými na ústupky a slevy letos ostře vyrazila n...
CETV (-12,5 %) srazil odpis půl miliardy do hluboké ztráty. Zvažuje prodej aktiv i nové akcie
27.02.2013 7:46
Mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV) oznámila v ...
CETV - Rekordní ztráta kvůli odpisům aktiv (komentář)
27.02.2013 11:58
Mediální společnost CETV (95,9 CZK, -7,83%) dnes ráno zveřejnila výsle...
CETV: Oživení nebylo dostatečné, výhled je
27.02.2013 14:23
Výdaje na televizní reklamu ve čtvrtém kvartále nadále v meziročním sr...

Váš názor
  • Backfire
    01.03.2013 14:37

    Haagská a Ženevská konvence zakazují: targeted murdering, mimosoudní popravy, mučení, nastěhovávání obyvatelstva agresora na území napadeného, upalování civilistů zaživa fosforem. Výše uvedené konání je považováno za válečné zločiny. Pokud nějaká TV stanice příliš často vysílá pořady glorifikující, obhajující či zlehčující výše uvedené válečné zločiny, je vcelku pochopitelné, že určitou část inzerentů může přejít chuť. Je tady něco, co snad nelze pochopit ?
    Detective
    • Re: Backfire
      01.03.2013 16:13

      "Vy jste ale bedna, pane vachmajstr"
      Jirka
Aktuální komentáře
27.07.2024
8:05Víkendář: AI může měnit svět, ale ziskovost některých firem ne
26.07.2024
22:00Optimistický závěr týdne  
17:33Fungovalo to dobře a pak najednou vůbec
16:54Akcie se zvedají, ale namísto návratu technologií probíhá rotace do tradiční ekonomiky  
15:59EU oficiálně zahájila řízení se sedmi členskými státy kvůli vysokým deficitům
15:47Rozkol mezi top techy a zbytkem trhu nebyl stabilní. Probíhá hledání nové rovnováhy, soudí exmanažerka Goldman Sachs
13:58Perly týdne: Korekce ano, medvědí trh ne
12:25Jakub Blaha: Automobilky mají za sebou katastrofický týden  
11:50Sabotáže ve Francii na prahu olympijských her: Koordinované žhářské útoky zasáhly železnici
11:46Jak se postavit k technologiím při nynějších korekcích na trhu? Neutíkala bych plošně od velkých i vybírala mezi menšími, říká Rebecca Patterson
11:43Mercedes po poklesu potávky po elektromobilů a slabých prodejích v Číně snižuje výhled
10:46Evropa zvedá hlavu, poté co se to Wall Street nepodařilo  
9:25Rozbřesk: Americká ekonomika odmítá zahájit přistávací manévr
8:51Evropské indexy zahájí smíšeně, Mercedes snížil odhad ziskové marže  
6:24Investiční nápady na akciové i sektorové sázky podle portfolio manažera
25.07.2024
17:54Ekonomům predikce recesí moc nejdou. Co k ní nyní říkají trhy vládních a korporátních dluhopisů?
17:06Evropa v červeném, Amerika bojuje za zlepšení. Data tlumí dopad výsledků  
16:11IBM se vzepřela výprodeji technologií a po výsledcích roste  
15:31Tomáš Vlk: Ekonomika USA rostla v 2Q překvapivě rychle díky spotřebitelům  
15:12Tempo růstu americké ekonomiky ve druhém čtvrtletí zrychlilo na 2,8 procenta

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data