Švédskému výrobci nákladních vozů (9,79 EUR, 0,00%) AB ve čtvrtém čtvrtletí provozní zisk sice stoupl o 27,3 procenta na 6,96 miliard SEK, zaostal však za odhady analytiků, kteří čekali výsledek 7,45 miliardy SEK. Lepší byl naopak výsledek, druhého největšího výrobce nákladních vozů na světě na úrovni tržeb. Příjmy hlavní divize nákladních vozů se za tři měsíce do konce prosince zvýšily o 18 procent na 86,5 miliardy SEK, a překonaly tak konsensuální laťku na úrovni 81 miliardy SEK.
Celkový čistý zisk za poslední tři měsíce loňského roku vzrostl o 46 procent na 4,7 miliardy SEK (13,3 miliardy Kč). Zisk podpořily vyšší příjmy. Hodnota přijatých objednávek se však kvůli propadu v Evropě snížila o sedm procent.
Firma rovněž uvedla, že hodnota přijatých objednávek se meziročně snížila poprvé od roku 2009. V Evropě byly objednávky nižší o 24 procent, naopak v severní Americe se zvýšily o 22 procent. vyrábí nákladní vozy pod značkou stejného jména, ale také pod značkami (35,11 EUR, 0,76%), Mack, UD Trucks a Eicher.
„Výsledky jsou mírně slabší v oblasti ziskovosti a přijatých objednávek, než se očekávalo,“ okomentoval pro agenturu Bloomberg hospodaření Volva na konci loňského roku Morten Imsgard, analytik dánské Sydbank, a dodal, že očekává tlak na cenu akcí. Ty však v úvodu obchodování naopak zamířily o více než procento výše. Pomoci mohlo potvrzení celoročního výhledu společnosti i oznámení růstu vyplácené dividendy na 3 SEK na akcii z 2,5 SEK na akcii.
Po oživení poptávky v roce 2010 a na počátku roku 2011 výrobci nákladních vozů mají nyní před sebou obtížné období. Poptávka klesá kvůli dluhové krizi v eurozóně a nejistému globálnímu výhledu ekonomiky. v letošním roce očekává pokles evropského trhu s nákladními vozy o zhruba deset procent.
vyrábí rovněž autobusy, stavební zařízení, motory a součástky pro letecký průmysl. Divizi osobních vozů Car prodala společnost v roce 1999 americké společnosti (12,26 USD, -0,57%) Motor. Ta se v roce 2010 dohodla na jejím prodeji čínské firmě Geely.
(Zdroj: ČTK, Bloomberg)