Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Česká aukce dluhopisů 2014 přinesla růst výnosu o 22 %. Německo, Británie i Portugalsko naopak hlásí zlevnění půjček

Česká aukce dluhopisů 2014 přinesla růst výnosu o 22 %. Německo, Británie i Portugalsko naopak hlásí zlevnění půjček

04.01.2012 12:51, aktualizováno: 4.1. 15:48
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Ministerstvo financí ČR se dnes kvůli získání 8 miliard korun v aukci dvouletých dluhopisů muselo smířit s výrazně vyšším výnosem než v aukci na konci října loňského roku. Pozitivněji vyzněly ostatní dnešní aukce dluhopisů. Výnosy v aukci německých, britských i portugalských dluhopisů totiž ve srovnání s výsledky posledních srovnatelných emisí klesly.

Citelným růstem průměrného výnosů začíná letošní dluhopisové aukce Česká republika. Výnos v první letošní aukci tuzemských dluhopisů splatných v roce 2014 roste o 22 procent proti poslední aukci shodné splatnosti v říjnu loňského roku. Průměrný výnos v aukci státních SD 2,75%/14 dosáhl 1,954 procenta, zatímco 26. října 2011 to bylo 1,599 %. Při úmyslu prodat 5 až 8 miliard korun byl umístěn dluh na horní hranici rozsahu. Jednalo se o šestou tranši splatnosti, ze které bylo dosud umístěno cca 43 až 46 miliard korun při horním limitu emise 50 miliard korun. V dnešní aukci poptávka dosáhla 16,3 mld. Kč, nabídku tedy kryla více než dvojnásobně.

V lednu chce ministerstvo na trhu prodat dluhopisy až za 17 miliard korun, a to se splatností 2014 a 2017. Po dnešní aukci splatnosti 2014 ještě dluh 2017 v objemu 6 až 9 mld. dne 18. ledna. V lednu také investorům nabídne pokladniční poukázky v celkovém objemu 16 miliard korun. Za celý rok si MF ČR chce půjčit 243,4 miliardy , vyplývá ze strategie financování a řízení státního dluhu.

Německá vláda dnes prodávala desetileté dluhopisy s 2% kupónem a v plánu měla získat touto cestou až 5 miliard eur, nakonec se však i přes poptávku na úrovni 5,14 miliard korun spokojila s upsáním obligací za 4,06 miliardy eur. Průměrný výnos v dnešní aukci německých dluhopisů přitom klesl na 1,93 procenta z 1,98 procenta ve stejné aukci z 23. listopadu loňského roku. Výnos v dnešní aukci byl stejný jako aktuální výnos 10letých německých bundů na trhu, který dnes za zhoršené nálady na trzích vzrostl o 3 bazické body. Krátce po aukci následoval mírný růst výnosu, neměl však dlouhého trvání.

Dnešní aukce klíčových státních dluhopisů byla teprve první od zmíněné listopadové nabídky, která na trzích vzbudila velkou nervozitu. Investoři totiž o dluhopisy neměli ani zdaleka tak velký zájem, jak se čekalo, takže Berlín umístil mnohem méně papírů, než plánoval. Dnes poměr bid-to-cover (poptávka vs. nabídky) činil 1,3, což znaměná, že aukce dopadla lépe, než ta minulá, kdy poměr bid-to-cover činil pouze 1,1.

Velká Británie dnes v dluhopisové aukci upsala maximální plánovaný objem 3,75 miliardy liber. Poptávka po dluhopisech splatnosti 2017 nesoucích 1,75% kupón překonala nabídku dvojnásobně, zatímco poměr bid-to-cover v prosincové aukci činil nižších 1,27. Průměrný výnos klesl na 1,102 procenta z prosincových 1,125 procenta, přičemž nejnižší akceptovaný výnos v aukci činil 1,096 procenta, nejvyšší pak 1,106 procenta.

Také Portugalsko dnes vydávalo dluhopisy. Byly to 3měsíční pokladniční poukázky a aukce do státní kasy přinesla jednu miliardu eur (na horní hranici plánovaného pásma 0,75 – 1 mld. EUR). Poptávka v dnešní aukci byl na 2,4násobku nabídky a emise proběhla s průměrným výnosem 4,346 procenta proti 4,873 procenta v aukci ze 7. prosince 2011.

(Zdroj: MFČR, Bloomberg)


Váš názor
  • Zavadejici titulek
    04.01.2012 16:52

    Pro Patrii: nemel by se spise uvazovat spread nad benchmark, za ktery si republika pujcila nebo v porovnani s nejakymi benchmarky - swaps, Bunds? Psat zavadejici titulky, ze urokovy naklad se zvedl o x% proti nejakemu datu nedava prilis smysl...zrejme podminky i benchmark v te dobe (v rijnu) byl jine ? bid-to-cover ratio pres 2 je snad dobre... urcite lepsi nez 1.3 u Nemecka (u takoveho vynosu se take nelze divit)...ten titulek odpovida klasicke novinarske zasade "if it bleeds it leeds"
    chytrak
  • to Jesse
    04.01.2012 15:39

    To máme za to, že nechceme sami půjčovt a ještě k tomu kamarádíme s Orbánem. První Q ještě nějak přklepeme, ale až přijdou na řadu splatnosti k 06, tak to teprve bude "prča". :-)
    /eye/
  • aha, v překladu
    04.01.2012 13:38

    to znamená, že jsme borci, protože budeme splácet vyšší dluh?:-))) Neuvěřitelné, oni ještě machrují.
    Jesse
    • Re: aha, v překladu
      04.01.2012 13:42

      souhlasím kalous je jeden z největších zlodějů !
      franc
      •  
        04.01.2012 13:53

        Pozor, abys od něj nedostal 'výchovnou' facku ;-)
        Kalka.
  •  
    04.01.2012 13:30

    V době vládnutí současné vlády ztratila ČR co se dalo. Zatímco okolní státy posilují a jejich finanční situace se vylepšuje tak u nás vláda, v čele s Kalouskem , myslí jen na to, jak rozkást zbytek státního majetku. Kdy už končně ten zloděj na MF bude postaven před soud?
    juniper
    •  
      04.01.2012 14:42

      tak okolní státy posilují a jejich finanční situace se vylepšuje - zajímavé tvrzení :-)
      Klabouch
    •  
      04.01.2012 13:35

      Tak na něj podej trestní oznámení, když je to takovej lump.
      tk69
      •  
        04.01.2012 13:40

        Kde žiješ? Musíš mít důkazy. Je snad důkaz to, že tě Kalousek "neúmyslně" zadluží tak, že tvá děcka budou drhnout bradou o zem? Bujaré veselí ve vládnoucích kruzích je neúmyslné?:-))
        Jesse
        • jelita
          04.01.2012 13:55

          ajajaj tady zase nekdo neco mele a moc tomu nerozumi, samozrejme ze se vsim co dela kalousek take nesouhlasim, ale tohle co tu pisete jsou total nesmysly
          Leden
          • Re: jelita
            04.01.2012 14:08

            Zadlužování státu není nesmysl, ale spíš vlastizrada. Jistě, lidé, kterým z toho "něco kápne", budou tvrdit něco jiného. Bohužel také okupují ta nejdůležitější místa v dotčených institucích...
            Berounskej
            • Jelita
              04.01.2012 14:38

              Buďme rádi, že státní finance ještě vede Kalousek. Kdyby tam byl nejlepší ministr financí všech dob - Dluhoš Socbotka, tak je republika zadlužena alespoň 3x tolik, nemluvě o tom, že by se obrovské daně platily snad z každého prdu, aby Dluhoš měl prachy pro sociálně potřebné lemply, zejména černé ku...!
              Henry
              • Re: Jelita
                04.01.2012 15:20

                Kalouskova bilance od roku 2007 = -577,3 miliard korun. tak co stihne ten dement udelat bilion do konce volebniho obdobi nebo ne ? http://www.motejlek.com/kalouskova-bilance-od-roku-2007-5587-miliard-korun-od-roku-2007
                chytrak
              • Re: Jelita
                04.01.2012 14:44

                Předpokládám, že když hájíš Kalouska, že tím současně nemyslíš, že obdivujeme toho plešouna Sobotku. Za mě říkám, že je to ještě větší tupoň. Nemohu ovšem rozlišovat mezi tuponěm menším a tuponěm větším, to jistě pochopíš :-)) Ukázka na daních z nafty a benzínu mluví za vše !!
                Jesse
                • Jesse
                  04.01.2012 14:47

                  Konečně!!!!!!Ty vole konečně argument!!!!Ano,to je velká ptákovina,výška daní na ph...Konečně s Tebou v něčem souhlasím..o))
                  Velkamedvědice
                  • Re: Jesse
                    04.01.2012 14:52

                    ... a s energiemi plošně po zvýšení DPH to dopadne podobně. Část investorů prostě zabalí své investice v ČR - tím vybere do státní kasy méně - bude nucen prodat další dluhopisy a bude škrtit na důchodech... To je tak jasná predikce, že se mi to vůbec nechce popisovat.
                    Jesse
                    •  
                      04.01.2012 14:57

                      Valorizace důchodů je danná zákonem
                      Velkamedvědice
                      •  
                        04.01.2012 15:01

                        podotýkám, že i změnu parametrů mandatorních výdajů.
                        Jesse
                      •  
                        04.01.2012 15:00

                        Tak a jsme u toho. Včera (předevčírem?) Kalousek připusnil změnu parametrů valorizace !!! Už začni myslet, dokud je čas :-))
                        Jesse
                        • Jesse
                          04.01.2012 15:13

                          Fakt máš čas na kdyby??Přpiustit změnu při zhroucení fin. systému je logické ve všech oblastech státních výdajů.Velmi zvláštní by bylo,ji nepřipustit a nereaagovat na vývoj ve světě.Nicméně ke katastrofě nedošlo,takže netuším,co řešíš...A útok na důchodce neavizoval.Už se rozhodni,jestli chceš ,aby šetřil,nebo rozhazoval??Pro tebe je Kalousek něco jako Bůh s neomezenými kompetencemi,viď.Všiml sis že,že je několik politických stran a desítky rozhodujících činitelů??Jen se z toho Kalouska neposer..
                          Velkamedvědice
                          • Re: Jesse
                            04.01.2012 15:23

                            Nejsem to já, kdo se z Kalouska blahem počůrává :-)) Ale vážně - ten arogantní cápek někde od Bechyně rozumí státním financím jen podle vlastního vidění světa, ne už tak objektivně a smysluplně. Ten člověk není schopen pochopit, že se musí prvně krátit výdaje státu na nepotřebné investice a že jich je spousta !! Tohle musí znát každá panimáma u plotny. Kalousek nemusí? A to od kdy platí taková zásada, že on nemusí? Proč vůbec vznikl stát? Je to snad podnik, který nemusí hospodařit, protože nesmysly za něj zaplatí daňoví poplatníci? Taky bych chtěl jednou takto podnikat. Víš, ten osel je opravdu zločinec, protože politik má být povahy dodržující smysl a fungování státu, nikoliv nějaké dokazování si počtů z páté obecné.
                            Jesse
                            • Jesse
                              04.01.2012 15:40

                              Ano přesně o to jde.Krátit výdaje.Jenže Kalousek nevymyslel korupci a kradlo se na všech ministerstvech!!!!!To nejsou oni.To jsme my Ti korupčnící.My jsme v tom prostředí vyrůstali.Rozdíl je jen v tom,že někteří mají lepší možnosti krást.Ale krademe všichni.Ne jen oni.Kalousek to ukrást sám fakt nestačil.A kromě toho,nerad se ho zastávám,protože ho nemám rád.Některé ekonomické kroky jsou naprosto správné.Ostraňování vyjímek a jejich kompenzace podle konkretních přiznání.A co se týče daní,má knedlík pravduMožná jsou nejnižší v historii.Pochopitelně nemyslím nepřímé,ale příjmové.Asi by to věděl George.
                              Velkamedvědice
                              • Re: Jesse
                                04.01.2012 15:49

                                Možná si taky nerozumíme v terminologii. Nerad zaměňuji termín "výdaje" s "investicemi". Pokud má stát výdaje, tak to nesmí být "investice". Kde to proboha žijeme, když si řada politiků plete investice s výdaji (výdajová stránka rozpočtu)??? Výdaje jsou mandatorní, na vzdělání, na obranu a pod... Pak se lidem nakecá, že výdaje jsou i investice do výstavby atd... což je ten zakopaný pes. Prostě se s lidmi oře bez jejich účasti a to je zločin, to mi nevymluvíš.
                                Jesse
            • Michal
              04.01.2012 14:19

              Vyjmenuj méně zadlužené státy,vlastizrado.
              Velkamedvědice
              • Re: Michal
                04.01.2012 14:27

                Vyjmenuj aspoň jeden stát, který se zadlužuje rychlejším tempem, než náš knedloland, experte :-)) Víš co je tempo?:-))
                Jesse
                • to jesse
                  04.01.2012 14:43

                  Slovensko, Slovinsko, Řecko, Španělsko.... Ano nejsme na tom nejlíp ani nejhůř ale zatím jsem tady od nikoho neslyšel jak rozpočet srovnat. Ano přestat krást, ale pokud je u moci lidský element, tak se vždy bude krást. Lépe vybírat daně? Pokud budou lidi platit daně, vždy se najde někdo kdo daně platit nebude chtít (ostatně daně nevybrali ani socani). Krátit sociální dávky - určitě by se dalo, ale o to víc se bude krást, řada lidí a rodin už nebude mít o co přijít, takže naroste zločinost a to i ta závažná. Snížit počet úředníků - ano, ale zase se naopak zvýší počet nezaměstnaných. Jsme v začarovaným kruhu, takže prozatím je jediným řešením mix opatření na straně příjmů a výdajů a asi i lepší vymáhání zákona.... V každém případě to budou nepopulární kroky, které usí zasáhnout celou populaci.
                  tk69
                  • to tk
                    04.01.2012 15:29

                    Jsem nakloněn příkladům. Stát si založili kdysi lidé s nějakými pravidly. Mezi ně nepatří přebrání role investora. Stát má pouze plnit roli ochrany svého obyvatelstva (vzdělání, zdraví, armáda...) Na to vybírá daně a přerozděluje za tím účelem. Všechno ostatní nemá co suplovat. Dnes sledujeme, jak vyhazuje stát miliardy oknem za věci, které mu nepřísluší !!! Co víc k tomu dodat? Tam je gró problému. Nemám - nekoupím, nepostavím. TEČKA.
                    Jesse
                    • Re: to tk
                      04.01.2012 15:40

                      Jo s tím by se dalo souhlasit, bohužel ale Kalousek asi nemá pravomoc tohle změnit. Já Kalouska taky nemusím, ale zase na druhou stranu říkám, že to nemá jednoduchý. Rozhodně to není člověk, který ovládá všechny ministerstva.
                      tk69
                • Jesse
                  04.01.2012 14:34

                  Můžeš prosím uvést o kolikrát větším tempem se zadlužuje ČR víve než Usa,Pigs a podobně?Děkuji.
                  Velkamedvědice
                  • Re: Jesse
                    04.01.2012 14:37

                    To ti řeknou za mě naši ekonomičtí experti každý den v televizi a rádiu. Ty je rád posloucháš, třeba u Moravce se to dozvíš :-))
                    Jesse
Aktuální komentáře
19.07.2024
17:33Tržní koncentrace na extrémech. Mění se některé tržní mechanismy?
16:44Trhy se před víkendem zklidňují, ale akcie zůstávají v červeném  
16:31Spekulace sílí: Biden se do úvodu týdne stáhne z amerických prezidentských voleb?
15:48Vyjednavač Radim Pařík: Donald Trump se změnil po atentátu po prvních deset vět projevu. Struktura jeho osobnosti má dvě části
15:41Technická analýza S&P 500: Růstový trend vykazuje známky únavy  
15:11Technická analýza: TotalEnergies před výsledky zůstává v růstovém kanálu  
14:47O kapacitách rozhodují plynárenské společnosti, uvedl Berlín k obavě Česka
13:58Nejrozsáhlejší IT výpadek v historii. Crowdstrike (-16 %) přiznala chybu a problém prý již vyřešila. Potíže měly banky i burza, aerolinky žádaly globální zastavení letů
13:37Perly týdne: Stále kvalita versus akcie malých společností. Výborní v digitálním světě, amatéři v tom fyzickém
11:39IEA: Globální poptávka po elektřině poroste nejrychleji za téměř 20 let
11:19Komentář analytika: Netflix přidává dalších 8 milionů nových předplatitelů  
10:57Akciové trhy prodlužují pokles, když svět bojuje s výpadky systémů  
10:23KB podepsala memorandum, jehož cílem je odkoupit zbývající podíl v SGEF CR
9:09Bloomberg: Česko obvinilo Německo, že si hromadí plyn určený Česku
9:07Rozbřesk: ECB pauzíruje, úrokové sazby sníží v září
8:52Biden čelí čím dál většímu tlaku na odstoupení, Británie si chce posvítit na stínové ropné tankery a futures jsou smíšené  
8:29Komerční banka, a.s.: KB uzavřela Memorandum s cílem akvizice zbývajího podílu v SGEF CZ
5:57Technická analýza: Nadbytek kapacit United Airlines je brzdou růstu  
18.07.2024
22:00K výprodejům na Wall Street se tentokrát již přidal i Dow Jones  
17:49František Kronus: Korekce na technologiích a začátek výsledkové sezóny

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
1:30JP - CPI, y/y
7:30Evolution AB (06/24 Q2)
7:45Boliden AB (06/24 Q2)
8:00Yara International ASA (06/24 Q2)
13:00American Express Co (06/24 Q2)
13:00Schlumberger NV (06/24 Q2)