Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ-0,21
KB0,06
PKN63,2563,28-2,59
Msft429,47429,53-0,18
Nokia3,47353,53-2,41
IBM167,64167,67-1,16
Mercedes-Benz Group AG65,4665,47-1,37
PFE27,8127,82-1,70
29.05.2024 20:48:46
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 29.05.2024 16:15:11
KOFOLA ČS (Praha)
Závěr k 29.5.2024 Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
293,00 1,03 3,00 2 169 242
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • upozornění
    28.05.2024 16:02

    Je třeba vědět,že se tam vecpal ten pán, co nepřátelsky převzal Pegas a vytěsněným nezaplatil ani cenu ,co se obchodoval na burze. A ještě je dotčený,že se akcionáři soudí a patrně bude "vláčen v tisku" ikdyž si hraje na dobrodince.
    kočák
    • Re: upozornění
      28.05.2024 19:31

      By mě zajímalo kdo se cpe do EC, no tak jsem ušetřil divi z KB zatím :)
      Bloody fox
  • Čtou to stejně jako já... :o) Tak šup nad 300
    28.05.2024 15:05

    ČS: Kofola oznámila, že představenstvo společnosti navrhuje hrubou dividendu před zdaněním ve výši 13,5 Kč na akcii. Termín valné hromady je 27.6.2024. Výše navrhované dividendy v souladu s očekáváním, návrh ale přišel na zvyklosti Kofoly poměrně brzy. To indikuje pravděpodobně bezproblémové letošní hospodaření firmy.
    Lišák
    • Re: Čtou to stejně jako já... :o) Tak šup nad 300
      28.05.2024 15:12

      ... 13,5 Kč při kurzu 289 Kč vychází na 4,67% hrubého, což je cca. 3,97% čistého. No neber to :D
      Kočičák
      •  
        28.05.2024 15:23

        Podle mě je potřeba pohlížet na Kofolu jako na růstovou akcii nebo chceš-li jako na akcii s potenciálem růstu. Udělali spoustu zajímavých akvizic a postupně je splácí čili hodnota firmy v čase poroste. E4U taky začínala divi jen 5,60, byli dost zadlužení, ale dneska mají dluhy prakticky téměř splacené a vyplácí divi 29Kč a kurz je o 300% výš než byl před 9-ti lety. Nesrovnávám Kofolu s E4U jen to uvádím jako příklad. Podle mě je velmi krátkozraké hodnotit firmu podle toho jak vysokou vyplácí dividendu.
        Lišák
        • Lišáku
          29.05.2024 17:08

          Souhlasím z části s tebou, ale ne ve všem. Kofola musí vyplácet dividendu. Letos Aetos doplatí dluh za nákup akcií. Co bude dál je otázka!! Je několik možností a) budou Kofolu ždímat Kofolu dál hlava nehlava. A když se to položil nevadí b) budou jí ždímat dál a pomalu za tyto peníze vykupovat akcie aby jí stáhli z burzy c) začnou umořovat dluhy a poroste cena akcii jak si přeješ d) zastaví či omezí dividendu a razantně budou umazávat nominál dluhu. Což by bylo dobře pro akcionáře. Ne pro mě a mojí ijinou investici Nesmí se zapomínat, že Kofola má v držení cca 5% vlastních akcii. Pokuď je teď prodá bude realizovat dost velkou ztrátu z této operace ... Za mě by Kofole bylo líp bez Samarase. Na tom si trvám. A popravdě do Kofoly neinvestuji primárně proto, abych z toho něco měl. Ale, proto abych měl přístup k interním věcem a mohl pomoc jiné společnosti. Prostě jsem neloalní akcionář ;)
          HPI
        •  
          28.05.2024 15:32

          ... tak z toho pohledu by se dnes vyplatilo nakupovat akcie např. Photonu. Jsou sice dnes dost zadlužení, ale dluhy také někdy splatí a z růstového titulu se může časem stát dividendový, kde budou každoročně vyplácet tučnou divi. Je to tak?
          Kočičák
          •  
            28.05.2024 16:01

            Kdybych si měl vybrat jestli jít teď do Photonu nebo do Kofoly tak volím jednoznačně Kofolu. Photon je za mě velká spekulace, která nemusí vyjít. Ostatně stačí se podívat za jakou cenu se dají koupit jejich dluhopisy. Tohle není nic pro mě. Za mě je velký rozdíl mezi Photonem a E4U. Jako dodnes nechápu, že jsi E4U na 110 vyprodals a šel jsi do Photonu- Zejména když jsi jako důvod prodeje uvedl nízkou divi a nízkou likviditu, ale každý svého štěstí strůjcem. Jinak i relativně malá divi 4-5% je za mě lepší jak žádná divi, páč mimo jiné žiju z pasivního příjmu. Obecně výhoda divi titulů je v tom, že poklesy člověk až tak nemusí řešit a trápit se jimi. Naopak je dobré je využít k akumulaci. I proto už dneska mám 17000ks Kofoly. Začínal jsem s 3000ks. E4U už nemám páč jsem komplet vystoupil a to na ceně skoro o 100% vyšší jak ty + tučné divi k tomu. Měl jsem necelých 14tis.ks a neměl jsem problém je prodat. Dokonce byla doba kdy jsem držel i přes 20tis.ks. Průměrku jsem měl okolo 80Kč. Na Kofole mám průměrku pod 280, takže divi výnos mám okolo 5%, což odpovídá úrokům na SÚ, ale to se brzy změní, páč úroky na SÚ budou dál klesat.
            Lišák
            • To: Lišák
              29.05.2024 0:18

              ... dík za odpověď. Lišáku, je jedno za kolik jsem prodal E4U, důležité je realizovat zisk. To je to, oč tu především běží. A nákup Photonu okolo 44 Kč nevidím jako tragédii, navíc ten pokles jsem predikoval a Manitou mi tenkrát nevěřil. Ať se Ti daří nejen na Kofole :D
              Kočičák
        • Danění cukru
          28.05.2024 15:30

          Jo to určitě přijde. Tato vláda umí jen zvedat daně.
          Rookie
  • Vážně budeme speciálně danit sladké nápoje?
    28.05.2024 7:28

    www.annualreviews.org/content/journals/10.1146/annurev-resource-111522-111325
    Kočičák
    • Re: Vážně budeme speciálně danit sladké nápoje?
      28.05.2024 7:30

      ... a kdy přijde daň z bůčku nebo z konzumace chipsů a slaných tyčinek? A kdy se konečně pustíme do zdanění přílišného polehávání na gauči? kdy začneme lidem skrze mobily měřit denní energetický výdaj, a pokud bude nedostatečný, zdaníme je. I přehnané lenošení je přece rizikový faktor a do budoucna zatěžuje systém veřejné zdravotní péče. Nová studie níže shrnuje poznatky takřka stovky jiných studií na téma daně z cukru a sladkých nápojů, pokrývá přes 50 zemí. Uzavírá, že neexistují žádné opravdu přesvědčivé důkazy, že daň ze slazených nápojů jakkoli významněji snižuje množství cukru či kalorií, které lidé konzumují. Ve výsledku jde tedy hlavně jen o další zdroj peněz politikům, které pak oni a jejich úředníci přerozdělují a získávají další kus moci nad našimi životy. Až zase budeme politiky či úředníky kritizovat, jak mrhají našimi penězi, vzpomeňme, že tímto to začíná - a žádné další peníze jim neposkytujme. A už vůbec ne pod takovouto pochybnou, vědecky nepodloženou záminkou. (https://x.com/LukasKovanda/status/1795116829007913009)
      Kočičák
  •  
    27.05.2024 19:39

    Představenstvo Kofoly ČeskoSlovensko navrhuje dividendu 13,5 Kč a svolává valnou hromadu na 27. 6. 2024.
    kočák
    • Výplata divi o 4.měsíce dřív jak loni! :o)
      27.05.2024 21:11

      Datum výplaty dividendy bylo stanoveno na 9. července 2024. Čili Kofola už nyní ví, že letošní rok bude dobrý, takže se letos nebude čekat jak dopadne léto. Už jsem to tu psal, že Kofolu čeká letos rekordní rok. Ostatně už 1.Q ukázal, že je dobře našlápnuto a teplý duben a květen to jen potvrzuje. Jediné co může srazit cenu dolů je zavedení nové daně, ale i tak podle mě nemá Kofola pod 300 co dělat. Já držím celou pozici 17tis.ks a možná ještě něco málo dokoupím zejména pak pokud přijde nějaká panika skrze tu daň ze slazených nápojů. Nakonec se stejně ukáže, že to Kofola v pohodě ustojí. Zdražit budou muset všichni a Kofola těch slazených nápojů až tolik nemá a oproti konkurenci má ten podíl cukru menší, takže ve finále zdraží míň jak konkurence. Jinak včera jsem si dal v hospodě u hokeje sedm kousků Zubr 11 a nejenže mi chutnalo, ale druhý den naprosto v pohodě. Asi přejdu z Plzně na Zubra. :o)
      Lišák
      • Re: Výplata divi o 4.měsíce dřív jak loni! :o)
        27.05.2024 21:27

        Souhlas, že Kofola čeká dobrý rok a cena akcie je podhodnocená lze odhadnout i z insider nákupů.
        Ufff
        • JJ přesně tak
          27.05.2024 23:48

          Fakt nesmyslná cena. Čekám kdy se to utrhne. Jeden náznak už proběhl když to nějaký tlusťoch pořád držel na 269-274 a pak se to celkem rychle posunulo na 284-287. Podle mě nic nebrání tomu, aby to šlo na 300+. Teda krom těch připos.anců kteří se obávají té nové daně. Všichni kdo prodávali pod 300 si jednou budou rvát vlasy. :o) Na těch 270 bych dokupoval kdybych měl za co. :o) Jsem teď komplet zainvestovanej a čekám jen na výplatu dividend, abych posílil cashflow.
          Lišák
  •  
    15.05.2024 17:42

    Koukám, že na co se vymýšlí jak uvalit daně tak to nedělá nic a nebo to dokonce roste :)
    Bloody fox
    •  
      15.05.2024 21:26

      Kofola má obsah cukru 8g na 100ml, ale například Coca-Cola 11g. Takže Kofola by měla podražit méně, jak jiné limonády a navíc si neumím představit, že kvůli 2-3 Kč/litr ( tak nějak je to v SK a čekám, že u nás to bude podobné ) si Kofolu někdo odepře.
      Ufff
      •  
        27.05.2024 16:24

        Kofola je ještě poměrně dietní. Já bych i upřednostnil více intenzivní chuť bylin a méně cukru. Ale nebudou měnit recept, nebo jen velmi nepatrně a pozvolna. Já to někdy ředím troškou vody. Oproti coca locu to není takové lepidlo.
        Čičák
    •  
      15.05.2024 19:24

      Třeba opravdu jde na MS pivo na odbyt.
      kočák
      •  
        15.05.2024 21:19

        A nebo frčí Kofola, já si zajdu zejtra na Radegast, pondělní hokej ten byl na 6 tankovejch Plzínek, kdepak nějaký sladký limonády.
        Bloody fox
  • Speciální daň
    12.05.2024 19:40

    www.info.cz/zpravodajstvi-a-komentare/valek-chce-zdrazit-limonady-specialni-dan-ale-nastoluje-zasadni-otazku-ma-stat-vychovavat-obcany
    Kočičák
    • Re: Speciální daň
      15.05.2024 11:32

      Daň zastírají výchovou spotřebitelů. Neboli nadále počítají, že cukr budou lidé konzumovat a budou za něj platit. Umělá sladidla na bázi chemických látek, která jsou strašně zdravá, do toho asi nebudou spadat. Sociálním inženýrstvím vstříc k lepším zítřkům. My Vám ten komunismus vtlučeme do palice...:)
      Ondy
      •  
        15.05.2024 11:44

        ... Já se domnívám, že fašistická EU by měla speciální daň zavést na veškeré potraviny a nápoje s výjimkou hmyzu a vody, protože každá potravina je nezdravá a zanechává především uhlíkovou stopu. Postupně by EU mohla zredukovat i počet lidí, protože ti přece uvolňují do ovzduší metan a vydechují CO2 (https://faktaoklimatu.cz/explainery/emise-dychani)
        Kočičák
        •  
          15.05.2024 15:55

          I na tu vodu, existuje dokonce otrava z přemíry vody :o)
          karel777
    • Re: Speciální daň
      13.05.2024 8:33

      Já myslim, že to nestačí. Lidi žerou tlustý vepřový. To bych zakázal a nebo zavedl daň ze sádla. Tu by platili řezníci a všichni občané s nadváhu. A měli by se zohlednit taky anorektici, za to že nespotřebovávají a nepřispívají na náš blahobyt, zaveďme daň z "podváhy". A povinně bych zvedl zdravotní pojištění všem co sportujou a vystavujou se tak riziku úrazu. Vynechal bych jen šachisty.
      Vilém
      •  
        15.05.2024 15:56

        Mohla by být paušální, někdo chová prase a sádlo třeba nepřiznává...
        karel777
  •  
    10.05.2024 19:44

    Speciální daň na sladké nápoje chce ještě do příštích voleb stihnout zavést ministr zdravotnictví. Podporuje to i většina vládních stran.
    Bloody fox
    • Ještě má pěkné zisky
      12.05.2024 12:57

      Colt :-)
      štíreček
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.03.2024246,60
30.04.2024244,40
31.05.2024229,25
30.06.2024214,75
31.07.2024210,00
31.08.2024210,00
30.09.2024200,00
31.10.2024-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2024