Spotřebitelská důvěra v USA v květnu vyskočila na své maximum od září 2008 a reflektovala tak, podle agentury Bloomberg zlepšující se sentiment vůči americkému trhu práce.
Index spotřebitelské důvěry společnosti Conference Board vzrostl v květnu na 54,9 bodu, oproti dubnové úrovni, jež po revizi stoupla na 40,8 bodu z původních 39,2 bodu. Nárůst indexu spotřebitelské důvěry byl největší od dubna 2003. Index tak předčil konsensus ekonomů oslovených agenturou Bloomberg, který činil 42,6 bodu.
„Podíváme-li se vpřed, spotřebitelé jsou mnohem méně pesimističtí než dříve v tomto roce a očekávají, že se v následujících měsících zlepší podmínky pro podnikání, na trhu pracovních míst i jejich příjmy,“ uvedl v prohlášení ředitel The Conference Board Consumer Research Center a dodal, že „i když je důvěra stále slabá z pohledu historických standardů, tak se zdá, že spotřebitelé jsou přesvědčeni, že to nejhorší je za námi.“
Agentura Bloomberg však proti přemíře optimismu dodává, že úbytek bohatství domácností způsobený neutuchajícím propadem cen nemovitostí (více ZDE) v kombinace se stále přísnými podmínkami pro získání úvěrů mohou tlumit návrat růstu spotřeby, a tím i zotavení celé ekonomiky.
(Zdroj: Bloomberg, AP)