Včera večer jsme se dozvěděli zase něco málo dalšího o výkonu SVOD (Service video on demand) společnosti Inc. v 1Q15.
Jedním z nejsledovanějších čísel, které investoři ve zprávě o výsledcích hledali, byl růst divácké základny. Firma dosáhla v prvním kvartále určitých “milníků”. V USA dosáhla na 40 milionů členů, mimo USA 20 milionů klientů. Dohromady tak dosáhl mety 60 milionů zákazníků.
V přesných číslech má aktuálně 62,27 milionu předplatitelů a v 1Q rostl počet uživatelů o slušných 4,88 mil. když ve stejném období loňského roku přilákal o 880 tisíc diváků méně. tak překonal i svůj výhled, kdy očekával čistý růst počtu uživatelů o 4,1 mil. V USA získal 2,28 milionu uživatelů (Netflix odhadoval 1,8 mil.) a mimo USA slušných 2,6 milionu uživatelů (2,25 mil. byl odhad firmy).
Diváci v prvním kvartále odsledovali úctyhodných 10 miliard hodin obsahu a tak pomohli k zviditelnění revoluce při změně diváka z pasivně sledujícího na aktivně vybírajícího.
Firmě se vyplácí změna strategie, kdy se nesoustředí na nákup práv k cizímu obsahu, ale zaměřuje se na levnější zpracovávání vlastních seriálů a vlastních komedií, které dominují svou schopností poutat pozornost. Jako hlavní tahák bych určitě uvedl “House of Cards” a jeho 3. série. Ten pomohl k dobrému výsledku hlavně USA co se růstu počtu uživatelů týče. uvedl, že se mu dobrých čísel povedlo dosáhnout také zlepšenou retencí zákazníků.
Velmi zajímavým titulem, který zpracoval do podoby seriálu je komiks od Marvel a to Daredevil. Ten je i mezi nejlépe hodnocenými seriály na světové filmové databázi IMDB. Přesně tyto typy seriálů by mohly pomoci ve 2Q Netflixu udržet tempo nabírání nových klientů. Firma uvedla, že Daredevil byl dobře přijat jak ze strany kritiků, tak ze strany uživatelů.
Mimo USA si také vedl dobře, rostl ve všech více jak 50 zemích, kde působí včetně čerstvě odstartovaného provozu v Austrálii a Novém Zélandu 24. března tohoto roku.
Tržby naplnily co od nich očekávali analytici, skončily tak na čísle 1,574 mld. USD (+24 % yoy; +6 % proti 4Q).
Co bylo velkým zklamáním tak to byl jednoznačně zisk na jednu akcii. Ten dosáhl úrovně 38 centů na akcii (-56 % yoy; -47 % proti 4Q), když analytické týmy očekávali téměř dvojnásobný zisk na úrovni 64 centů. To bylo způsobeno hlavně velkými výkyvy na měnových trzích. Po očištění o tento silný vliv by zisk na jednu akcii (non-GAAP EPS) byl 0,77 USD. Což by překonávalo výhled Netflixu i konsensus analytiků.
Cashflow firmy se opět podívalo do červených čísel s tím, jak firma utrácí na originálním obsahu pro své uživatele. Investoři by měli i nadále očekávat silné investice do obsahu.
Výhled pro 2Q15
očekává od 2Q15, že by v USA měl získat na 600 tisíc nových zákazníků. Mimo USA by si měl dojít pro dalších 1,9 milionu uživatelů. Odhad tržeb v USA je na 1,024 mld. Mimo USA se čekají tržby v objemu 450 mil. USD. Management oznámil, že by se zisk na jednu akcii měl pohybovat na hladině 26 centů na jednu akcii. To je o dost méně než byl nastavený konsensus analytiků.
se možná trošku překvapivě vyjádřil i ke startu nové služby HBO Now, když uvedl, že obsah obou služeb je rozdílný a tak očekává, že obě služby budou nadále úspěšné. vidí jako větší rivaly spíše Sling TV a další providery.
čeká na schválení stock-splitu od akcionářů. Výrazně by tak vzrostl počet akcií obchodovaných na burze a s tím by technicky poklesla cena akcie.
Akcie na zveřejněné informace zareagovala prudkým růstem v after-hours o 11,79 % na 531,5 USD.

Zdroj: firemní data, Bloomberg,